Startersmotor.nl - Van alles over lichte motoren
Motor theorie online oefenen

 

Honda Lead 110

Honda Lead 110

Foto: Honda

Honda heeft de oude Lead flink verbeterd vanaf 008. De Honda Lead is een echte stadsscooter. Het is onmogelijk om met deze scooter de snelweg op te gaan, dit is te gevaarlijk vanwege de te lage topsnelheid. De 100cc Lead kon al met moeite op provinciale wegen rijden (75-80km/u, afhankelijk van je postuur), toch zijn er genoeg mensen die de motorscooter gebruiken voor woon-werk verkeer via de binnendoorwegen tot maximaal 80km/u. Let op dat je wel constant op topsnelheid aan het rijden bent met een redelijk hoog toerental.

Het 110-model is flink geupdate. Zo is de motor met 6 cc vergroot, is het oude luchtgekoelde blok vervangen door een nieuw ontwikkeld vloeistofgekoeld blok met injectie. Daarbij wordt gezegd dat het blok nog eens 20% zuiniger is qua benzineverbruik. Daarnaast is het complete uiterlijk veranderd van een saaie naar een hippe scooter die qua looks goed mee kan komen met z'n andere concurrenten. De bandenmaat is voor ook vergroot, van 10 inch naar 12 inch, wat de stabiliteit vergroot.

 

 

Daarbij is er aan de voorzijde een schijfrem geplaatst, maar wordt achter nog wel gebruik gemaakt van een trommelrem. Wel maakt de scooter gebruik van gecombineerd remmen, zodat je eerder stil staat. De benzinetank is onder de buddy vandaan gehaald en naar beneden geplaatst, dat betekent extra ruimte onder de buddy, en wat een ruimte! Natuurlijk niet te vergelijken met een Suzuki Burgman, maar dit mag wel de grootste ruimte genoemd worden voor een normale stadsscooter! Een integraalhelm zal niet passen (zoals bij zoveel scooters niet, op de maxiscooters na), maar er kunnen flink wat boodschappen in!

Honda Lead 110 ruimte onder zadel

Foto: Honda

Honda Lead 110 cockpit

Foto: Honda

Als laatste is het contactslot voorzien van het laatste model, namelijk met een antidiefstalslot er op. Je kan dan een plaatje schuiven voor het contact, wat alleen met de achterkant van de sleutel is open te maken.

Al met al een hele leuke 'boodschappenbrommer' en ideaal voor de echte korte afstanden en de stad. Met de platte treeplank heb je nog plek voor een tas met spullen en met een koffer achterop kan je heel wat kwijt, een auto is bijna overbodig! Met de huidige benzineprijzen is het misschien helemaal niet zo gek om dit in huis te halen! De nieuwprijs ligt wel wat hoger dan de oude Lead SCV100, maar ik denk dat je hier ook heel wat meer voor terug krijgt!

 

 

 

Motortype Viertakt, ééncilinder, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 108cc
Versnellingen CVT automaat
Vermogen/koppel 6,6kW (9 pk)
Gewicht 114kg rijklaar
Tankinhoud 6,5 liter
Verbruik n.b.
Topsnelheid +/- 85-90km/u
Rijbewijs A1, A2, A

Meer informatie over de Honda Lead 110 zoeken op internet:

Aangepast zoeken

 

 

35kW verzekering ook op uitdraai

 

 

Wil je reageren of heb je vragen? Dat kan hieronder:


© Copyright 2007-2018 Startersmotor.nl - privacy policy/disclaimer | over ons | adverteren | links | Startersmotor helpen | contact | Startersmotor.nl op Twitter Startersmotor op Facebook Startersmotor op YouTube Startersmotor op Instagram