Startersmotor.nl - Van alles over lichte motoren
Motor theorie online oefenen

 

Suzuki DRZ400SM (25kW & 29kW)

Suzuki DRZ400SM

Foto: Suzuki

Suzuki moest een aantal jaren terug ook mee doen met de hype van de supermotards en kwam toen met de DRZ400SM. Andere uitvoeringen zijn de DRZ400S (offroad versie) en de DRZ400E (crosser/enduro). De zithouding en positie bij elke offroad is erg fijn. Je zit hoog, dus je kan verder vooruit kijken (en je wordt eerder gezien) en je zit rechtop, zodat je geen last krijgt van je polsen bij lange ritten. Nadeel is het smalle zadel, na een uurtje of wat rijden krijg je wel weer pijn in je kont. Alleen op een Goldwing heb je geen klagen.. ja, misschien dat je niet makkelijk tussen de files door kan rijden...

De DRZ400SM is een heerlijke speelfiets die je alle kanten op kan smijten. Op de snelweg loopt de motor eigenlijk net wat te hoogtoerig, maar onmogelijk is het niet. Toch is het fijner om met een iets zwaardere motor de snelweg te pakken en is het wel dé motor voor binnendoorritjes. Een offroad is niet echt goed geschikt voor lange afstanden, maar voor erbij of om lekker te spelen als je werk of school toch niet te ver weg is echt een fantastische machine ! Het blok is redelijk onderhoudsvrij, omdat Suzuki er niet zoveel vermogen uit haalt als wat er echt uit te halen valt. Bij KTM trekken ze alles uit het blok, met als nadeel dat het onderhoud ook vaker moet voorkomen. Met de Suzuki heb je een redelijke bulletproof motor die niet meer onderhoud nodig heeft dan de gemiddelde motorfiets. Op een supermotard kan je lekker gek doen en het relatief lichte gewicht helpt 'm daar absoluut in mee.

Let op: De DRZ400 mag NIET altijd zonder begrenzing bestuurd worden met het A2-rijbewijs. Op het kenteken van bouwjaar 2000 staat 0,21kW/kg. Helaas, net die ene 0,01kW/kg teveel ledig gewicht. Alleen te besturen met de 25kW begrenzing. Hiervoor is een 2e-typegoedkeuring. Bij bouwjaar 2004 echter, is dit wel 0,2kW/kg en mag deze wel vol vermogen gereden worden. Let extra goed op bij interesse in een DRZ400 wat er bij het vermogen per kilo staat op het kenteken.

 

 

Motortype Viertakt, ééncilinder, vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud 398cc
Versnellingen 5
Vermogen/koppel 23kW (31,3pk) / 29kW (39,4pk)
Gewicht 146kg rijklaar
Tankinhoud 10 liter
Verbruik n.b.
Topsnelheid +/- 140km/u
Rijbewijs A2, A

Meer informatie over de Suzuki DRZ400SM zoeken op internet:

Aangepast zoeken

 

 

35kW verzekering ook op uitdraai

 

 

Wil je reageren of heb je vragen? Dat kan hieronder:

comments powered by Disqus

© Copyright 2007-2018 Startersmotor.nl - privacy policy/disclaimer | over ons | adverteren | links | Startersmotor helpen | contact | Startersmotor.nl op Twitter Startersmotor op Facebook Startersmotor op YouTube